Монітори
Монітори
Монітори є ключовою ланкою комп'ютерного збирання. Вони відповідають за передачу зображення у зручному для сприйняття користувача форматі. Якісний пристрій сприяє комфортній роботі та розвагам, знижує негативний вплив на зір та просто є естетичним елементом дизайну робочого столу. Широке розмаїття представлених моделей відкриває для користувача безліч варіантів підбору оптимального монітора за всіма параметрами.
Ключовий критерій вибору монітора – розмір дисплея. Сучасні рішення знаходяться в діапазоні від 17 до 35 дюймів, а конкретний вибір залежить від переваг користувача та доступного простору на робочому столі. При підборі оптимальної діагоналі варто враховувати відстань до екрану: медики рекомендують на відстані не менше 50 см від дисплея в діапазоні від 60 до 100 см.
Для дому оптимальними будуть діагоналі 24-27” з можливістю комфортного перегляду у кріслі чи на дивані.
Для офісів з обмеженим простором підійдуть 21-24”.
Для геймерів кращими стануть рішення 27 і більше дюймів.
Для дизайнерів та архітекторів виробляються моделі понад 30”.
Тип матриці
Технологія передачі зображення є визначальною під час вибору монітора під специфічні завдання. На ринку присутня безліч технологій кольору, проте всі їх маркетингові назви так чи інакше зводяться до наступних типів:
TN+Film - найдоступніший варіант LED технології, який поступово відходить у минуле. Подібні рішення характеризуються малими кутами огляду, тьмяними кольорами, проте низька ціна і високий відгук часто є визначальними факторами для геймерів-початківців.
VA – еволюційний розвиток попереднього типу, але з виправленням ключових недоліків. VA панелі характеризуються досить широкими кутами огляду, глибоким чорним кольором, низьким відгуком, точною передачею кольорів і доступною ціною.
IPS - більш дорогий тип LED матриць, відрізняється практично ідеальною передачею кольору з охопленням більшості колірних палітр, високим контрастом, широкими кутами огляду без спотворень. IPS екрани використовуються дизайнерами, фотографами та користувачами, хто потребує природного кольору. З недоліків - не рекордний час відгуку та можливі засвітки по кутах, що видно лише на абсолютно чорному тлі.
OLED - особливий тип з органічними пікселями, що самопідсвічуються, які виключають шар LED підсвічування. OLED технологія виготовлення характеризуються дуже високою ціною, але за це покупець отримує дисплей з високими показниками яскравості для реалізації HDR10 технології, найбільш глибоким контрастом, низьким енергоспоживанням, насиченістю зображення та охопленням палітр AdobeRGB та DCI-P3.
Роздільна здатність
Роздільна здатність - це кількість фізичних пікселів на матриці, які формують зображення. Чим більше їх число, тим більш помітні найдрібніші деталі кадру, а картинка видається різкою та чіткою. Роздільна здатність прямо залежить від діагоналі дисплея, а співвідношення кількості точок до квадратного дюйму всієї площі називається щільністю (PPI або DPI). Безпосередньо густина пікселів формує відчуття деталізації.
Популярні стандарти:
HD (1280х720, 720p) – мінімальне з доступних, що користується популярністю в сегменті бюджетних ноутбуків.
FullHD (1920x1080, 1080p) - найбільш затребуваний дозвіл, який поєднує в собі достатню деталізацію та доступну ціну. Застосовується для рішень з діагоналлю до 27”.
Quad HD (2560х1440, 1440p) - формат 1440p, що набирає популярності, що одночасно деталізованіше FullHD і не набагато вимогливіше до ресурсів відеокарти.
ULTRA HD 4K (3840×2160) – максимально ефективна кількість точок для споживчих продуктів від 30”.
Співвідношення сторін
Перераховані вище стандарти визначені для класичних екранів із співвідношенням сторін 16:9, проте в асортименті виробників доступні нестандартні співвідношення, які користуються високою популярністю.
4:3 - застарілий телевізійний стандарт "квадратного" екрану, був популярним до появи HD фільмів, серіалів та ігор.
16:9 - найбільш поширене "широкоекранне" співвідношення для переважної кількості виробленого мультимедійного матеріалу.
16:10 – модифікація попереднього варіанту зі збільшенням корисної площі за рахунок висоти.
21:9 – міжнародний кінематографічний стандарт як логічний розвиток широкоекранного з розширенням ширини. Під час перегляду популярного контенту з'являються рамки по краях.
Частота поновлення. Вкрай корисний параметр для геймерів та всіх тих, хто цінує плавність анімацій та зміни кадрів в іграх. Стандарт 60 ГЦ поступово поступається місцем екранам з 75, 90, 120, 144 і 240 ГЦ. Чим вище частота, тим більше fps здатний відобразити дисплей за одиницю часу.
Час відгуку. Параметр затримки, що характеризує час між надходженням сигналу виведення кадру і безпосередньо його відображенням. Час відгуку - визначальне значення для вибору геймерського інструмента.
Контрастність та яскравість. Контраст визначається співвідношенням